Waarom zou je als aannemer of bouwbedrijf een webdesigner inhuren.

Webdesign-of-webdesignbureau-voor-bouwbedrijven
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Als bedrijf in de bouwsector heb je een website nodig. Dat zal iedereen met mij eens zijn. Potenti?le klanten zoeken naar bedrijven of controleren jouw bedrijf via het internet als ze op een andere manier van jou hebben gehoord. Een website straalt een stuk vertrouwen uit. En met de juiste inhoud en opbouw kan een website ook zeer rendabel zijn.

Maar voordat we daar dieper op induiken zal ik eerst ingaan op de vraag of je zelf een website moet bouwen of niet.



Gratis website maken met Wix, Jimdoo of ander alternatief. 

De gratis websitebouwers groeien uit de grond vandaan. Deze platformen zijn erg popuair omdat je in ??n avond zelf een website kan bouwen die er fantastisch uitziet. 

Probleem opgelost toch?

Begrijp mij goed, voor beginnende ondernemers zijn deze platformen een uitkomst. Je maakt een website in korte tijd en je staat online voor weinig centen. En je hoopt dat je klanten krijgt via de website.

Maar dan?

Gebeurd er niks. geen klanten, geen aanvragen, geen bezoekers niets.

Ja je staat online, en als je de URL in de zoekbalk tikt dan kom je op jouw website. Maar het is nu alleen maar een visitekaartje voor je bouwbedrijf. Verder doet het niets.

Ik kan geen 1 bedrijf opnoemen die resultaat heeft behaald met een website via ??n van deze platformen.

En dat is ook vrij logisch, want je hebt er hoogstwaarschijnlijk een avondje aan gezeten. Dus wat verwacht je? 

Toch raad ik deze platformen aan als je net begint.

Om precies de bovenstaande reden. Het kost weinig geld, weinig tijd en je hebt een website. En als je net bent begonnen met je bedrijf dan heb je wel andere zaken aan je hoofd waar jij je geld en energie in kunt steken.

Een prima oplossing dus voor de startende ondernemer.

Na 1 jaar van ondernemen komt er echter een punt dat veel eigenaren zeggen:

‘Hmm, die website. Daar gebeurt eigenlijk weinig’

Als je het 1ste jaar goed hebt doorstaan ga je nadenken over dingen verbeterd kunnen worden.

En dan wordt het tijd om met een webdesigner te gaan praten.

Maar ook daar zijn er duizenden van te vinden, dus hoe vindt je dan een geschikte webdesigner?

Een webdesigner voor aannemers en bouwbedrijven

Als je het punt hebt bereikt dat je tegen jezelf zegt; die website moet worden verbeterd. Dan ga je op zoek.

Misschien ken je een vriendje van een zoon of een neef, nicht of andere bekende die website?s kan maken. 

Of je plaatst een berichtje op facebook of ander social media platform. Voor je het weet heb je keuze uit 50 verschillende webdesigners die uit alle hoeken en gaten tevoorschijn komen.

Een 3de optie is om te zoeken in Google naar een webdesigner voor een bouwbedrijf. Grote kans dat je dan Bolderdesign vindt of een andere webdesign bureau dat gespecialiseerd is in deze markt. 

Je hebt in ieder geval opties genoeg om iemand te vinden die verstand heeft van websites.

Hoe maak je dan de keuze en wat is het verschil tussen alle webdesingers. 



Neefje vs Webdesigner vs webdesign bureau voor aannemers

Laat ik beginnen bij de keuze die vaak wordt gekozen.

Het neefje, nichtje of kennis die websites kan maken.

Een website is deze dagen geen rocket science meer. Dat zal je wel gemerkt hebben als je zelf een website via WIX of Jimdoo hebt gemaakt.

De jongste generatie pikken deze technieken snel op en kunnen daardoor ook heel gemakkelijk deze services verlenen, vaak voor weinig geld. 

Zo zijn wij bij Bolderdesign allemaal begonnen (denk ik). Wij zijn allemaal ooit gestart door een website te maken voor een vriend of kennis voor ?200 om daarna zo snel mogelijk naar de kroeg te gaan om alles op te drinken. 

Ik weet niet of jij het drankgebruik bij jongeren onder de 18 wilt stimuleren maar zo ging het vroeger bij ons.

Maar wat zijn de resultaten van deze websites?

In veel gevallen zal de website er gelijk of iets beter uitzien als dat je zelf had gekund met een websitebouwer als Wix of Jimdoo.

De resultaten vallen ook tegen. De website wordt niet goed gevonden in Google en de bezoekers die op de website komen worden niet gestimuleerd om klant bij jou te worden of om contact met jou op te nemen.

Dit kan je jouw neef of nicht ook niet kwalijk nemen. Er is gewoon meer voor nodig om een goede website te maken. 

Mensen huren jou ook in als specialist omdat ze het zelf niet kunnen, ondanks dat veel mensen zichzelf handig vinden en ook veel zelf willen uitvoeren.

En dus komen we op optie 2:



Een professionele webdesinger voor jouw bouwbedrijf

Dan de volgende optie. Een professionele webdesigner is vaak duurder dan het neefje of nicht die we hiervoor hebben besproken.

De kwaliteit van webdesigners ligt heel ver uit elkaar. 

Er zijn webdesigners die hard werken voor het resultaat voor hun klant en er zijn webdesigners die veel geld vragen voor een hele simpele site zonder resultaat.

En het is lastig om deze 2 designers uit elkaar te halen. Je kunt ze namelijk niet herkennen aan het design dat ze hebben gemaakt of aan bepaalde uiterlijke kenmerken

Wat je het beste kan doen is goede vragen stellen aan de webdesigner en vertrouwen op je onderbuikgevoel. 

Maar aangezien jij je waarschijnlijk op onbekend terrein begeeft hebben wij een aantal vragen opgesteld. Met deze vragen krijg je meer informatie waar jouw onderbuikgevoel een mening over kan vormen.

Ik heb geleerd dat dit gevoel in veel gevallen goed zit dus ik zou daar op vertrouwen.

Een aantal goede vragen die je aan een webdesigner kan stellen:

Wat is het beste resultaat dat je ooit voor een klant hebt behaald? –  Deze vraag komt meteen tot de kern. Jij wilt een website die klanten en resultaat voor jou haalt. De webdesigner zal, als hij echte resultaten heeft behaald voor een klant, enthousiast zijn om deze resultaten met je te delen. Merk je aan zijn antwoord dat hij moeite heeft om deze te beantwoorden of dat hij moeilijk uit zijn woorden komt. Dan is dat wellicht een teken om deze webdesigner links te laten liggen.

Hoe brengt de nieuwe website mij dichter bij mijn doelstellingen – Jij zal alleen een nieuwe website laten bouwen als het jou helpt om je doelen te bereiken, anders ben je jezelf alleen maar op kosten aan het jagen. Deze vraag zal er 1 zijn waar een webdesigner over moet moet nadenken. Omdat elke website anders is en op een andere manieren resultaat wordt behaald is hier geen eenduidig antwoord op. Wij bij Bolderdesign gaan ook pas over deze vraag nadenken als we in gesprek zijn geweest met de klant en de doelen hebben vastgesteld. Als de webdesigner in kwestie een strak verkooppraatje van tevoren heeft ingestudeerd of juist het tegenovergestelde, deze vraag niet kan beantwoorden dan is het opnieuw een reden om je onderbuikgevoel te raadplegen.

Let wel, deze vraag zal de webdesigner echt aan het denken zetten. Hij moet op dat moment echt nadenken hoe hij jouw website naar een hoger niveau tilt. Dus hij mag even de tijd nemen om met een goed antwoord te komen. Maar laat hem jou overtuigen dat zijn plan het beste is voor jouw bedrijf. 

Waarom zou ik jou moeten kiezen in plaats van een ander – Deze vraag speelt opnieuw in op jouw onderbuikgevoel. Is de webdesigner oprecht of is het een gladde verkoper? Ons antwoord zou zijn dat wij oprecht bedrijven verder willen helpen en dat wij doorgaan waar andere stoppen om resultaat te halen voor het bouwbedrijf.

Als het antwoord jou aanspreekt dan weet je dat je met iemand te maken hebt die echt het beste met jouw bedrijf voor hebt.

Deze vragen zullen je helpen om een onderscheid te kunnen maken in snelle verdieners en oprechte webdesigners. 

Komen we meteen op het volgende punt.



Hoeveel kost een webdesigner

Deze vraag is moeilijk te beantwoorden. Omdat wij vinden dat een website maatwerk moet zijn. Wij houden niet van standaard website pakketen omdat je hierbij een 10 uit 1 dozijn website krijgt.

Maar gemiddeld kan je denken aan een prijs tussen de ?500 en ?2000 voor een gemiddelde website.

Persoonlijk denk ik dat goedkoop in veel van gevallen duurkoop blijkt te zijn. Iedereen moet zijn boterham verdienen en een webdesigner die zijn services aanbiedt voor laag bedrag moet meerdere opdrachten per maand uitvoeren om rond te komen.

Reken maar eens uit hoeveel websites hij moet maken per maand om een normaal loon te verdienen. En hoelang hij met jouw website bezig kan zijn voor een goed resultaat.

Een korte rekensom:

Een webdesigner vraagt ?500 per website. Om ?2500 bruto te verdienen moet hij 5 websites per maand maken (even simpel zonder alle belastingen etc mee te rekenen). Dan kan hij hooguit 4-5 dagen aan jouw website werken. Denk jij dat hij deze dagen zich uitslooft voor jouw resultaten? 

Ik laat het oordeel aan jou over. 

Ga in ieder geval af op jouw onderbuik gevoel en vraag door op punten waar de webdesigner onduidelijk over is. Dit is jouw beste hulpmiddel tot een goed resultaat.

Dan hebben we optie 3 nog over. 



Een webdesign bureau voor bouwbedrijven en aannemers

Wat maakt een webdesign bureau anders dan een webdesigner?

Bij een bureau werken vaak meerdere mensen die hun sporen hebben verdiend met verschillende specialiteiten en expertises. 

Zij kunnen verschillende mensen op 1 klus zetten en hen allemaal hun specialiteit laten uitoefenen. 

Bij een bureau kun je er ook van uitgaan dat zij echt gaan voor de resultaten die jij voor ogen hebt. En dat zij hier ook ervaring in hebben.De vragen die ik net bij de webdesigner schetste zijn ook goede vragen die je de vertegenwoordig van het webdesign bureau kan stellen.

Zij zullen doorgaans sneller antwoorden hebben op deze vragen omdat ze hier meer ervaring mee hebben.

De kosten van een bureau zijn vanzelfsprekend een stuk duurder dan een webdesigner. En kan oplopen van ?2000 tot tienduizenden euro’s. Maar de resultaten zijn vaak naar verwachting en krijg je echt waar voor je geld. 

Bij Bolderdesign kan je altijd een vrijblijvende offerte aanvragen.
Wij proberen altijd met de klant mee te denken en ook in zijn budget na te denken.

Nu je weet welke opties je hebt kan je een goed onderbouwde keuze maken.

En kan je de bij het overwegen van een redesign een webdesigner het vuur aan zijn schenen leggen met een aantal doordachte vragen.

We hopen dat jij de goede keuze maakt en dat jouw website geen kostenpost wordt maar een investering waar jij je geld uit haalt. 

Want zonder resultaat moet je altijd betalen voor een website. 

En als de website klanten binnenbrengt betaald hij zich vanzelf terug. 

Ik ben benieuwd of je wat hebt opgestoken van deze blogpost.

Laat het weten in een reactie onder dit bericht. 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Verbeter Je Online Kennis!

Wekelijkse inzichten, technieken en online strategieën. En handige informatie die je meteen kunt gebruiken.

Of word lid van de facebookgroep Ondernemers, bedrijven en ZZPers Online in Nederland. Met meer dan 7500 leden die elkaar online verder helpen.

Vond je deze post waardevol?
Deel hem met jouw achterban.

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WhatsApp Vraag via Whatsapp